måndag 17 februari 2014

Alla Hjärtans Dag (i backspegeln)

En dag som inte känns detsamma utan min älskade lillkille. :( Men han kom förbi simhallen på fredagen i sällskap med sin pappa så jag fick mig en alla hjärtans dags kram och ett litet kort. Nu väntar han spänt på en liten present här när han kommer hem igen. :)

Jag och David drog på Clarys Krog på kvällen. De erbjöd en meny bestående av:

Förrätt
Blå musslor i vitvinssås med aioli och citrus

Varmrätt
Pepparstek serveras med potatisgratäng och bakad körsbärstomat

Dessert
Créme brulèe med bär

Jag kan väl säga att vi båda var lite skeptiska mot musslorna, men varför inte ge det en chans?

 Visst ser de lite skrämmande ut?

 Inte ett dumt val, det var supergott! Plus att det kändes lite extra lyxigt att äta dagen till ära eftersom det är något av en nyhet för oss "vitlöksbröd-är-den-enda-förrätten-som-finns" människor.
 
 Nöjd David!
 
 
 Efter vi avnjutit maten unnade vi oss en liten avec (är det så det heter?).
 
Vi hade stället för oss själva mest hela kvällen. Vi lyckades tajma in riktig lugn och ro vill jag lova, och det var riktigt skönt. Men efter middagen och vår efterdrink började det dimpa in lite folk. David hittade som vanligt både en och två att surra med. ;)
 
På det stora hela var kvällen lyckad och jag är väldigt nöjd med både mat och service. En bra Alla Hjärtans Dag middag med andra ord. :)

Inga kommentarer: