fredag 21 februari 2014

Och sen en underbar dag!

Jag var ledig idag eftersom jag jobbar i morgon. En ofrivillig ledighet alltså i min ensamhet, med sonen på skola. Ibland önskar jag att han var fem år igen och att jag kunde ha honom hemma när jag är ledig... Men jag passade på att städa lite och när Alvar kom hem landade vi båda i soffan för lite hockey. Alvar var kanske mer intresserad av spelen på datorn än rysaren Sverige-Finland i och för sig. Men när Sverige väl var klara för finalen konstaterade han att han självklart vill se USA i finalen. Vi får väl se om jag kan lura honom att kika på lite hockey även på söndag fast det blev Canada som spelar. ;)

Det blev kött och gratäng till middag och efter det efterrätt till Madagaskar 3. En nöjd kille, och därför även en nöjd mamma, avslutade kvällen med kramar. Vissa dagar är väl helt enkelt bättre än andra. :)

Favorit i repris!
 
Nu ska jag se om jag kan slita mig från Armageddon och ta mig i säng. Jobb i morgon som sagt. :) Jag hoppas att L (och kanske lite skidåkning på radion) kan förgylla min dag. Och att resten av morgondagen blir lika härligt lugn och avslappnad som idag.

Inga kommentarer: