tisdag 11 februari 2014

Skidåkning

Alvars klass hade skidpremiär på gympalektionen igår. Hem på eftermiddagen kom en mycket lurig kille med glittrande ögon. "Mamma, det var en backe och jag vågade inte åka och jag var så rädd...Men... SEN GJORDE JAG DET ÄNDÅ!" Lycka på hög nivå vill jag lova! Även om jag funderade lite över vart på skolgården de har några backar... Hur som helst ville han ta med skidorna på skolan idag igen och vem är jag att säga nej?

Ikväll beslutade jag att Alvar skulle få prova på längdskidskolan som körde igång idag. Vi begav oss till Kanis och huxflux står hela barngruppen uppe på en mindre alp (åtminstone i en höjdrädd och back-rädd mammas ögon) och jag hade hjärtat i halsgropen. Upp gick det ju bra men hur skulle det gå för honom nerför? Med lite hjälp gick det hur som helst superbra. SKÖÖÖNT! På frågan vad som har varit roligast idag kom skidåkningen på första plats. :)

Apropå skidåkning så blev ju herrarnas sprintfinal i OS idag något alldeles extra (inte nödvändigtvis i positiv mening). Tänk att så mycket hinner hända på så kort tid! :o Hur som helst är det väl bara att gratulera svenskarna till medaljerna. Superskoj för dem!

Inga kommentarer: