söndag 23 februari 2014

OS är över

OS är över för denna gång. Det har varit spännande och det blev en massa medaljer, tragedier och överraskningar ihopklumpade under några få veckor. Och jag kan inte låta bli att undra... VAD ska man fylla dagarna med nu? För ska du ha på tv:n i stort sett dygnet runt i två veckor behöver nog sport visas. Jag tror att tv:n hos oss får vila nu. Okej, matlagningsprogram i alla ära. Men allt det andra som visas? Nja, det får nog mer än gärna vara... :)

Flaggor har burits in, flaggor har delats ut. Guld har vunnits, guld har förlorats. Det kommer att ta tid att förstå allt som hänt, det kommer ta tid att låta allt sjunka in. Men till och med jag känner för att dra på mig ett par skidor och ge mig ut i spåren. Eller för all del ett par slalomskidor och möta backarna för första gången någonsin. Det har inspirerat många, detta OS. Det är jag säker på. Åtminstone har dessa underbara idrottare inspirerat mig. På alla nivåer. För ett så fokuserat sinne som krävs för en OS satsning tror jag kan appliceras även i "verkliga livet". Fokus och ett starkt sinne och en kropp som mår bra är precis vad som behövs för att orka leva livet till det yttersta.

Tack och god natt!

Inga kommentarer: