tisdag 18 februari 2014

Vilken dag...

Jag är utmattad mentalt, totalt slut... Irritation och ilska och frustration och oro kan verkligen konsten att tömma kroppen på energi. Det är förfärligt ledsamt och tragiskt att livet ibland tar människor genom fruktansvärda prövningar på vägen genom livet, även om jag vet att dessa ska ge styrka... Det är väl helt enkelt bara en sån dag... Men jag hoppas jag slipper fler i samma anda (även om jag vet att livet bjuder på sin del av törnen bland rosenknoppar).

Om vi ska ta fasta på det positiva då:
  • En underbar familj som får en att känna hopp på bättring, förändring och utveckling.
  • Ett jobb där jag får träffa så många underbara kunder dagligen, där var och en av dessa ger energi på just sitt sätt. (det går nog inte en dag utan att jag är tacksam för alla härliga människor som finns där ute)
  • Att livet ibland ger någon en extra chans. Ja, ibland även två eller tre.

Så jag håller det positiva som en ädelsten i mina händer och hoppas att det svarta, smutsiga, tråkiga kolet som kallas prövningar i livet även det förvandlas till en diamant en vacker dag.

 
(Jag vill även skicka ett stort grattis till Alvars bästa farfar som fyller 65 år idag. Hoppas livet ger dig många fler år med de dina!)

-

Inga kommentarer: