tisdag 8 april 2008

O, du arla morgonstund

Önskar verkligen att jag börjar uppskatta morgnarna snart. För egentligen så är det ju rätt mysigt att vara uppe klockan 6 varje morgon. Det är lugnt ute och det enda som hörs är lite fågelkvitter och en och annan tidig morgonpendlares bil som kör förbi. Lugnet är totalt och det är så skönt.

Lugnet är totalt utomhus kanske jag skulle ha sagt. För inne röjer min lillprins på som vanligt! Ena sekunden är det rita som gäller, nästa sekund vill han bygga duplo och helt plötsligt är det fotbollsdags och sedan rita igen. Och så håller det på. Men jag är så glad att han verkar ha ärvt genen morgonpigg från sin far. För att vara morgontrött är verkligen ingen lek ibland. :-o Men i sommar, då ska jag försöka ta mig upp tidigt i varje fall delar av semestern. ENSAM! Försöka hinna upp och dricka kaffe ute innan resten av familjen vaknar. I den friska luften med lite fågelkvitter som morgonakompanjemang i det milda morgonljuset...

Men tillbaka till det snöiga aprilvädret. Här, just idag, tror jag kaffe är det enda som hjälper. Ha en bra dag!

Inga kommentarer: