fredag 4 april 2008

Tacksam

Jag måste bara få inflika att jag är så väldigt tacksam över det liv jag lever och över människorna jag har i min närhet! Vissa dagar är det mer tydligt än andra...

Jag är tacksam över:
  • Min underbare gullunge, mitt hjärtebarn i barbapappapyjamas som just nu ligger och snarkar sött i vår säng.
  • Min sambo, som är stabiliteten i mitt liv, min bäste vän, min älskade och mitt allt.
  • Mina underbara arbetskamrater som gör varje dag på jobbet helt underbar. Jag vet inte om jag någonsin har haft så kul på jobbet förr? I sådana fall har det fallit i glömska under graviditet, förlossningstider och tiden i hemmamamma-bubblan. Och som bonus har jag fått en alldels ny arbetskollega som är bland det snällaste som finns, underbart skojig och så rolig att prata med!
  • Våren. För märkliga känslor till trots så är det ju verkligen gryningen på ett helt nytt år!
  • Mina underbara föräldrar som i vått och torrt (och i snöslask och strålande sol) ställer upp för sitt barnbarn och för oss.
  • Att Alvar hann få träffa sin farfar. Det var nära där ett tag, men ödet ville annorlunda. Så nu har Alvar både farfar, farmor, morfar och mormor.
  • Mina vänner. För med vissa spelar det faktiskt inte någon roll hur ofta man träffas, hur ofta man pratar eller hur ofta man tar (eller inte tar) kontakt. För när man väl behöver dem så finns de där. Alltid!
Tack för mitt liv, tack för att jag har fått chansen att leva det...

Inga kommentarer: