onsdag 9 april 2008

"Träningssimmar du mycket?"

I söndags var jag och simmade. För första gången på säkert 2½ år! Tänkte i mitt stilla sinne "HUR ska detta gå?". Jag menar, jag förstår ju att man aldrig glömmer hur man simmar men jag vet ju samtidigt hur snabbt tekniken går om intet om man inte underhåller den. Men det fick bra tekniksmässigt så jag hade inte behövt oroa mig. Vad jag däremot hade glömt är hur skoj jag faktiskt tycker det är! En timme gick av bara farten och jag lovar härmed att det inte ska ta 2½ år till nästa gång!

Och en glad bonus var att jag fick från-hjärtat-beröm av en kvinna som tyckte jag simmade så snabbt, var så stark och simmade så snyggt. Det syntes verkligen att hon menade det. Och alla såna genomärligt menade komplimanger värmer verkligen rätt in i hjärtat!

Inga kommentarer: