torsdag 19 maj 2011

Äntligen Torsdag!

Underbart! Snart kommer Alvar hem igen. :) Min plan före det är att städa upp huset igen. Dammsuga slipper jag eftersom David gjorde det igår kväll. Men jag ska dammtorka och skura och tända lite ljuvligt doftande ljus. Efter det är det bara att invänta min älskling igen så vi kan påbörja vår långhelg tillsammans!

Vi får se vad en helg som denna har att erbjuda. Väderrapporterna visar inte precis strålande sol. Det är bara att hålla tummarna att det åtminstone inte regnar hela helgen. Om vädret tillåter beger vi oss till Luleå på lördag för att bevittna Davids första (och kanske sista) halv-mara. Ojojoj, hur ska det gå?!? Vi kanske får skjutsa honom i rullstol resten av helgen efter det, vem vet?

Nej, bäst att ta tag i dagens måsten. Fast jag ska ju inte kalla det "måsten"... Vad ska man kalla det? Städa för att få fint här hemma är ju någonting jag VILL göra, inte någonting som egentligen är ett krav (även om städningen i sig faktiskt är ett måste för att det ska bli helg-fint). Jag kallar det väl helt enkelt för eftermiddagens nöjen istället. Det låter mycket bättre... "Jag ska sätta igång med den roliga städningen!" Ja, helt klart en bättre klang! Och med lite musik i bakgrunden går det väl nästan att kalla "rena nöjet"! :)

Inga kommentarer: