måndag 16 maj 2011

Regn och rusk

Vädret idag är inte riktigt vad jag hade önskat. Det regnar till och från och det sista som lockar är att gå ut. Däremot är dofterna underbara. Doften av blöt asfalt och små, gröna björklöv är något som jag har väntat på i nästan ett år. Härligt!

I morgon är det tisdag och min korta arbetsvecka börjar. En arbetsvecka på tre dagar är rätt lämpligt när vårtröttheten börjar smyga sig på... Och på torsdag kommer Alvar hem igen! Underbart! Då väntar en tre dagar lång-helg med min gullunge. Vi får väl se om det blir en tur in till Luleå på lördagen för att se David springa sin första halv-mara. Om han nu springer vill säga. Hans träning har nämligen varit nästintill obefintlig och jag förstår inte hur han ska orka hålla sig på benen i typ två timmar. Snacka om att testa sitt psyke ordentligt! Så håll tummarna att han tar sig igenom det. ;)

Inga kommentarer: