måndag 30 maj 2011

Shopping och Morsdag

En ledig helg när vi faktiskt har hunnit med ett och annat. Kanske inte saker som borde göras hemma, men hur skoj är det att t.ex. torka fönster när regnet öser ner?

På lördag begav vi oss till Piteå en sväng. Jag bävade hela resan dit. Löningshelg... HUR mycket folk skulle det inte vara?!? Men jag behövde inte oroa mig, det gick bra. Ingen panik över folkmassorna den här gången. Jag fick till och med mig ett par klädesplagg hem som omväxling.

Vi hann inte ens innanför dörren innan Petter dök upp. Efter en dusch blev det lite Geni-spel, middag och Singstar och efter det ett besök på Röda Rummet där Älvsbyns bästa trubadur spelade. SÅ DUKTIG!

På söndag hann jag bara röja upp lite hemma och införskaffa lite gott fika innan Alvar dök upp för att fira mig på Morsdag. Jag fick en superfin blombukett, några teckningar och ett paket (med egen-gjort presentpapper runt om med orden "Jag älskar dig mamma" på). Presenten var det efterlängtade armbandet som jag har önskat mig så länge. :) Sen dök det upp några örhängen med så nu är min nya look fullbordad. ;)

Ikväll blir det att fortsätta Morsdagsfirandet med en tripp till min mamma där jag ska stråla samman med syster-yster. Men innan dess ska jag söka reda på en bra bok och sätta mig ute i solen ett tag och bara slappna av och känna doften av nyutslagen hägg.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: