tisdag 10 maj 2011

Mysiga lediga dagar

Jag fick behålla Alvar hemma i helgen. Lördag morgon var alla tankar på att sova borta som bortblåsta och jag hade ingen som helst lust att påminna honom om det. Så vi fick spendera en helt ledig helg tillsammans!

Under lördag var det dags för Älvsbyn Runt. Självklart var jag och Alvar ute för att heja på alla, men kanske framförallt på David, Linda och Fredrik. Det blev även lite spring för oss för att hinna mellan alla växlingsstationer. Alvar pinnade på bra för att hinna se allt. Efter loppet intog vi lunch på Folkhögskolan och efter det besökte vi morfar och mormor en sväng.

På kvällen blev det soffmys med "Rädda Willy". Alvar är nämligen intresserad av späckhuggare och jag tänkte det skulle vara spännande att se en riktig, otecknad späckhuggare för första gången. Och det tror jag det var. Alvar har pratat om Willy både en och två gånger de senaste dagarna. :-)

Idag är vi lediga i det grådaskiga vädret. Jag hade möjlighet att plocka ut en semesterdag idag och det är självklart jag passar på när Alvar är här. Vem vill inte ha ännu en ledig dag tillsammans med honom? Vi får väl se vad som händer idag. En obligatorisk cykeltur blir det säkert. Vi får bara hoppas att regnet håller sig borta!

Inga kommentarer: