lördag 11 januari 2014

Äntligen helg! ;)

Jag måste säga, trots den jul-entusiast jag faktiskt är, att det är härligt med vardagar igen. För när känns helgen mer härlig än då man har jobbat ett par dagar? Jag började dagen med jobb medan min gullunge fick stanna hemma och mysa med David. Orättvist, men det kändes helt okej. En dag med Linda är ju inte heller helt fel. :) Och lite morgonmys innan jobbet, med viskningar under ett varmt täcke, är inte ett helt fel sätt att börja en lördag, jobb till trots.

I eftermiddag har vi bara myst på. Medan jag började med maten for David och Alvar för att uppvakta morfar på namnsdagen. Helt plötsligt står "skogs-token" på trappan, isande kall. Varför han ska spendera helgen i en iskall stuga övergår mitt förstånd, men besöket var trevligt. Efter lite kaffe hade han tinat upp så pass att han kunde hålla i bestick igen och han stannade på middag. Taco blev det, min gullunges önskemål (såsom varje helg) och som vanligt var det supergott.

Resterande kväll har vi myst med Herkules på tv och tagit det lugnt. Och jag hoppas att morgondagen går i samma anda. Det gäller att samla krafter för kommande vecka. ;)

Inga kommentarer: