tisdag 14 januari 2014

En vecka går så fort, så fort...

Ikväll när vi satt och spelade kort efter middagen slår det plötsligt Alvar: "Nu ska jag snart till pappa igen. Det känns som om jag har varit så kort tid hos dig!" Och det känns verkligen så när vardagen är igång igen. En vecka går så fort, så fort... Det gäller att ta vara på all vaken, ledig tid tillsammans så mycket som det bara går.

Idag hämtade jag Alvar direkt efter skolan och vi promenerade hem i den gnistrande kalla vintern. Solen kämpade sig fram och känslan att vi kommer få se mer och mer av den de närmaste månaderna är helt enkelt underbar. Jag blir så mycket piggare av lite solljus, då spelar det ingen roll att temperaturen smyger ner till -20.

I morgon är det kvällsjobb som gäller för mig, så då får Alvar och David vara hemma och mysa alldeles själva. Men torsdag, då jäklar! Då ska tiden tas till vara till MAX så jag överlever en vecka utan min gullunge!

Inga kommentarer: