lördag 25 januari 2014

Underbara värld! (gör mig frisk riktigt snart)

En mysig dag i ett kallt Norrbotten... Min feber har inte gett med sig. Jag lyckades trots det få ihop en mysig lördagsfrukost till familjen och efter det blev det lite Astrid Lindgren-läsning i sängen. Jag och Alvar fick njuta av ett kapitel ur Ronja Rövardotter, med David som högläsare nummer ett. Efter det begav sig Alvar och David ut på äventyr (kikade visst på handbollscup i sporthallen bland annat) och mamman i familjen fick vila ordentligt. Välbehövligt kan jag säga. Det ilar i kroppen och så fort jag lägger ner huvudet sover jag...

Till middag blev det tacos och efter det lördagsmys i soffan framför "Jafars Återkomst". Jag älskar att se hur min älskade gullunge kan i stort sett alla sånger och repliker relaterade till dessa. Undrar om han har en framtid i showbiz? ;)

Vi avslutade kvällen med lite kortspel och nu, när Alvar sover gott i sin säng, avrundar jag kvällen med soffläge. Lite tv, sen god natt. Och jag håller tummarna att febern är försvunnen i morgon!

Inga kommentarer: