lördag 17 maj 2008

Lördags-prommis

Jag bestämde mig snabbt i morse att jag och Alvar skulle ta en prommis INNAN det börjar regna. För det är alltid trevligare att promenera lite i solsken än i ösregn, även om nu båda alternativen fungerar! Så vi tog oss ut på en dryg timmes prommis runt halva Älvsbyn. Skönt var det som vanligt och tack vare att det var lite kyligt ute så gick det ju att hålla ett avsevärt högre tempo utan att rinna bort totalt. Riktigt härlig start på lördagen!

Just nu sover Alvar och då han vaknar ska vi och uppvakta den nyblivna trettonåringen i kusinskaran. Kan nästan inte fatta att tiden har gått så fort, att alla barnen börjar vara ungdomar! :-o Nej, nu ska jag surfa runt lite ett tag och sedan försöka få nåt gjort medan älsklingen sover.

Ha en bra helg!

2 kommentarer:

Allt å lite till sa...

Härligt med en prommis! Du är då i farten du. Själv är jag lite förslappad för tillfället. Var oförskämt länge sen jag var på nautilus. :-( Måste ta mig kragen!

Vardagsliv och Tankar sa...

Ja det är klart du måste ta dig på gymmet nån dag. ;-) Du får passa på att hänga på Fredde nån dag när han ska träna och du har en timme eller så när Melvin är på förskolan. Alltid lättare att ta sig iväg med nån verkar ju de allra flesta tycka. :-D