fredag 30 maj 2008

Stolt!

Idag känner jag mig bara stolt över mig själv! Och det är inte något jag säger speciellt ofta! Jag lyckas med saker och ting i livet just nu som jag inte trodde var möjligt och det känns superbra att känna att man kan kontrollera sitt liv, åtminstone i den mån det nu går när man har en vild 1½-åring hemma. ;-)

Jag vet inte vad det beror på att det mesta känns bra? Om det är de ljusa dagarna som aldrig tar slut, livet under midnattssolens sken? Om det är den pirrande känslan i magen, alla tusentals fjärilar som fladdrar omkring där inne? Om det är längtan efter alla dofter från naturen som jag vet kommer att explodera vilken dag som helst nu? Om det är orken och energin som ständigt är närvarande, som kontrast till att vilja sova bort hela dagarna?

Hur som helst vill jag bara ut, ut, UT i naturen just nu! Sitta inne känns inte som ett värdigt alternativ när solen skiner från en klarblå himmel och värmen har börjat komma. Jag vill gå och gå och gå lite till i det härliga vädret. Och det är precis vad vi ska ta och göra! För VARFÖR ska man sitta inne en sån här härlig dag? Nej, ut i dagen, i världen, i livet och må riktigt bra - det är precis vad vi ska göra!

Inga kommentarer: