måndag 12 maj 2008

Strålande sol...

...men trots det är det SÅ kallt ute. Men det är väl bara att inse att sommaren inte har kommit riktigt än, hur mycket jag än längtar och hoppas. Och som en ytterligare påminnelse om att det fortfarande "bara" är vår så stiger älven mer och mer för varje dag. Jag har svårt att tro att det blir en översvämning i år igen, men nog börjar det vara rätt mycket vatten både i bäcken och i älven nu. Vi får hoppas att det håller sig kallt i fjällen ett tag till så inte allt vatten kommer på samma gång!


Idag har jag hunnit med en snabbis på löpbandet under lunchrasten. Jag sprang 5 km en minut snabbare än sist! Och om jag hade haft tid kändes det faktiskt som om jag hade kunnat fortsätta springa ett tag till. Jag var med andra ord inte totalt slut så nog blir konditionen (eller kan det vara löptekniken?) bättre för varje gång. Skoj är det i varje fall!

Inga kommentarer: