söndag 4 januari 2009

Intermezzo

Jag har jobbat rätt mycket under den här julen trots att helgdagarna har legat "bra", åtminstone för de som jobbar vardagar 7-16. Orsaken varför jag inte har varit ledig speciellt många extra dagar är att Tias är ledig och Alvar alltså ändå får vara hemma från förskolan och mysa! Och det är ju det som är det viktiga!

Trots det insåg jag igår att jag har varit hemma alldeles för mycket - mycket mer än jag har varit på hela det senaste året tror jag! Och hur kan man vara hemma FÖR mycket? Jo, jag har insett att vårt hem har förvandlats till ett kaosartat intermezzo och jag har inte en aning om hur jag ska hitta varken tid eller ork att förvandla röran till ett beboeligt hem igen...

Sökandet efter energi har alltså börjat. Och vart hittar man mest troligt energi i överflöd? Jo, i nyttig mat, långa promenader och i ett muskelknäckande gympass. Alltså måste jag börja året på bästa möjliga sätt och ta hand om mig själv igen. Så jag orkar ta hand om livet runt omkring mig!

Inga kommentarer: