torsdag 8 januari 2009

Morgonsim!

Idag jobbar jag eftermiddag vilket med andra ord innebär en liten sovmorgon tillsammans med familjen (som förövrigt har jullov i ett par dagar till!). Och vad gör jag? Jo, igår kväll ställde jag klockan på 5.45 för att ta mig iväg på årets första morgonsim. Och det var verkligen

SÅ HIMLA HÄRLIGT!

Jag har inte simmat så tidigt på morgonen sedan jag slutade simträna för en evighet sedan. Och jag hade totalt glömt bort vilken himla härlig start på dagen det faktiskt är. 3000 meter blev det idag och efter det åt jag frukost med arbetskompisarna innan jag åkte hem. Och jag kan lova er alla att det inte är många morgnar jag har suttit i vårt personalrum den tiden på dygnet och känt mig så pigg som jag gjorde idag!

Så ett tips för alla er som vill börja dagen på bästa möjliga sätt är morgonsim måndagar och torsdagar mellan 6.00-8.00. Tro mig, en underbar start på dagen!!!

Inga kommentarer: