måndag 26 januari 2009

Är jag rädd?

Snart är januarimånad slut. Det går så snabbt, hela livet går i ultrarapid precis hela tiden. Jag hinner inte med...

Det är som om jag är fysiskt här, men resten av mig hinner inte alls med i allt som händer och sker. Jag tror jag måste lugna ner mig lite... Jag måste låta kroppen stanna av så själ och hjärta hinner med i det jag gör. För vad är det för idé att göra allt mellan himmel och jord ifall inte hjärtat är med? Vad hände med att kvalitetschecka sitt liv?

Vad sysslar jag med? Det fungerar helt enkel inte att leva sitt liv i 180 hela tiden... Varför gör jag det? Är det så farligt att stanna av lite? Stanna upp och känna efter vilka känslor det egentligen är som bor inom mig? Vad är jag rädd för att finna? Och varför skulle jag vara rädd? Det är väl bättre att vara ärlig mot sig själv.

Jag har gjort så många saker fel, gjort helt fel prioriteringar sista tiden. Nu är det dags att börja ändra på det, ändra på livet som jag lever det nu. Jag ska börja andas lite... Känna efter vilka saker som är de viktigaste i mitt liv. Börja fundera om jag verkligen tar hand om dessa saker på bästa sätt...

Inga kommentarer: