måndag 3 november 2008

Avslappnad

Jag har varit väldigt trött den senaste tiden. Kanske beror det på den allt mörkare vardagen? Kanske beror det på livet i allmänhet? Kanske borde jag bara sätta mig ner, lyssna på kroppen och vila lite?

Dagen har varit allt annat än lugn, men den har gjort underverk med mitt sinne och min själ. En välbehövlig massage med lite småjusteringar av ryggen, som följdes av besök av en släkting, som följdes av stor-röjning i groventrén, som följdes av besök av vänner, som följdes av middag hos mina föräldrar, som följdes av step och med andra ord en ordentlig urladdning, fysiskt som mentalt. Det följdes av hockeykväll med Tias systerson och hans pappa med en snabbdusch med mitt lyckoschampo i periodvilan.

Nu är jag slut in i märg och ben. Men så fruktansvärt avslappnad. Varför? Ingen aning... Och jag är alldeles för trött för att analysera fram ett vettigt svar ikväll. Så jag ska dricka mitt röda te, läsa vidare i bloggvärlden och alldeles snart krypa ner under täcket. Och sova en lång och lugn natt. Med bara fina drömmar. Hoppas jag...

Inga kommentarer: