torsdag 20 november 2008

Vackra värld

Rätt ofta kommer jag på mig själv att tänka hur mycket jag älskar platsen jag bor på. Årstiderna som växlar i samma takt år efter år. Hur ingen årstid är den andra lik.

Känslan att titta ut genom fönstret på morgonen och se tallar, fåglar och en och annan ekorre i grannens träddunge är makalöst avslappnande. Känslan när årets första snö har lagt och knarrar under skorna, termometern visar strax under -10 grader och näsa och kinder blir rosiga under kvällspromenaden. Känslan när natten lyses upp av månen och tusentals stjärnor. Känslan av lugn när norrskenets lockande ljus sprider sig över himlen i blått och grönt och lila och trollbinder min själ.

Jag startar denna dag med ett själsligt lugn tillsammans med min kopp kaffe. Och jag ska göra allt jag kan för att bevara detta lugn resten av dagen, ja resten av veckan...

Inga kommentarer: