söndag 17 april 2011

Är det redan morgon?

För mig är känslan att få sova ut en ledig dag bland det bästa som finns. Alla som känner mig vet att jag är allt annat än en morgonmänniska. Så varför i hela världen kan jag inte sova på morgonen nuförtiden??? Är det åldern som börjar ta ut sin rätt? Jag har nämligen hört att morgonpigghet kan komma med åren. Men redan??? Det känns lite bättre om jag skyller på solen, att det är så herrans ljust på morgonen. Även om jag vet att det inte beror på det heller egentligen. Men i mina ögon är det bättre att vara en ljuskänslig vampyr än morgonpigg pensionär. I varje fall när jag inte ens har fyllt 31 än!

Nåja... Jag vänder åtminstone inte på dygnet helt de veckor min gullungen är hos sin pappa. Och jag har ju möjlighet att få ut mycket av dagen när det blir x antal timmar tidigare morgnar än jag tänkt mig. Om jag bara orkade ta mig för någonting... ;)

Inga kommentarer: