lördag 16 april 2011

Solsken och isvindar

Gårdagen blev mycket bra. Efter jobbet helgstädade jag hela huset. Efter det lagade vi lyxig fredagsmiddag. Förrätt bestående av vitt bröd med skagenröra, räkor och citron (med lite god champagne till det!) följt av en huvudrätt bestående av kyckling i god dragonsås, klyftpotatis och sallad samt gott rödvin. Underbart gott var det måste jag säga!

I morse vaknade jag upp av att solen letade sig in i sovrummet. Föga anade jag då att dagen även skulle bjuda på stormvindar. Inte ens den värmande solen kan få isvindarna att kännas varma. Såna här dagar kan jag inte låta bli att tänka på vindarna utomlands. Varma, heta... Åh, vad skönt det skulle vara med en utlandsresa! Jag undrar om Alvar skulle gilla det lika mycket som jag?

Kreta 2008

Inga kommentarer: