torsdag 21 april 2011

Skärtorsdag

Jag och Cam har jobbat en kort-dag idag. Inte mycket folk kan jag lova. De flesta har nog dragit till fjälls skulle jag kunna tänka mig. Trots det gick dagen snabbt. Det brukar ju göra det när man surrar nonstop med någon i fem timmar. ;)

Efter jobbet påskstädade jag hela huset och precis när jag var klar kom David från affären med matkassar i massor. Så det var bara att försöka klämma in allt i vår lilla kyl och vår lilla frys.

När klockan passerat sex kom Alvar hem igen, med supersnygga och sprillans nya gympaskor på fötterna. Vi dekorerade lite påskris och ställde ut det så att Påskharen hittar hit i natt. Sedan ville gullungen ta en cykeltur och grilla korv. "Kan vi äta korv med papper, mamma?" Det låter som en märklig kombination, jag vet. Men om man undviker att tugga i sig pappret så är det rätt gott. ;)

Nu ikväll, när tänder var borstade och sagor lästa ropar Alvar på mig. " Du, mamma? Kan du gömma påskägget?" (som han hade fått ta med från sin pappa) När jag frågar varför kommer svaret lite tvekande: "Så att inte Påskharen ser det..." Värsta gullungen! Han är rädd att Påskharen inte lämnar nåt mer ägg om han ser att det redan finns ett i Alvars rum! :-) Så nu är påskägget gömt och Alvar har somnat gott i sin säng. Det är nog snart dags för mig att hoppa i säng med. Jag har nämligen hört att Påskharen bara kommer när man sover. ;)

Inga kommentarer: