tisdag 12 april 2011

Härlig ledig dag!

En ledig dag är till ända... Vädret var inte på topp, inte som jag önskar mig i varje fall. Men efter frukosten så ville Alvar trots det gå ut. Det känns lite ovant, jag brukar få släpa ut honom med alla medel tillgängliga. Men nu lockar både såpbubblor och cykelturer ut min älskling i världen, oavsett solsken eller dimmiga skyar.

Efter cykelturen blev det palt till lunch. Sedan råkade en väldigt otaktisk mamma att avslöja att vi eventuellt skulle få besök på eftermiddagen. Det blev en VÄLDIGT lång eftermiddag med många frågor som "Men näääär är klockan tre, mamma?!". När L sedan anlände med sin mamma och sina syskon hann de knappt innanför dörren innan leken var igång. En liten fikapaus hann de med, men mestadels av tiden satt de i vårt sovrum och byggde lego. :-)

Nu sover Alvar gott. Jag hann inte ens läsa någon saga ikväll innan han lade igen sina stora blå. Däremot somnade han till ljudet av en Bamse-saga som spelades på cd-spelaren. Inte lika mysigt som att få sitta och läsa en spännande saga för honom måste jag erkänna. Men jag antar att han var trött efter en intensiv, ledig dag.

Nu ska jag mysa i soffan, ta det lugn och känna efter om jag orkar se Big Brother ikväll. Varför i hela världen ska alla "bra" (intressanta, provocerande, fängslande o.s.v.) program visas så sent???

Inga kommentarer: