lördag 9 april 2011

Vårkänslor på cykel

Igår fick Alvar ta fram cykeln. Det var en mycket skeptisk mamma som följde med sonen ut för årets första cykeltur. Jag vet ju hur det gick i fjol då cykla inte var intressant för fem öre. Jag förväntade mig den obligatoriska 20 meters turen längs gatan. Gissa om jag blev förvånad när han ville cykla längre och längre. Det blev en tur förbi Shell, OK, Forum, Simhallen och sedan ett stopp på Davids jobb. När det var dags för hemresa ville Alvar cykla samma väg hem igen, och så fick det bli.

Idag har Alvar premiär-cyklat hela vägen till Västermalm för att besöka morfar och mormor. Och cykelturen gick galant, både dit och hem! SKOJ! Nu vilar vi efter korvgrillningen ute i stormen. Alvar passar på att se Scooby Doo igen innan vi ska återlämna den på affären. Jag tror bestämt jag ska göra honom sällskap. Skönt att få ta en eftermiddagsvila i soffan för ovanlighetens skull!

Inga kommentarer: