tisdag 5 april 2011

En blogg i vinterdvala...

Jag vågar inte ens titta när jag skrev här sist. Jag vet att det var en bra bit före jul åtminstone. Med tanke på att det börjar närma sig ett halvår sedan tänker jag ge upp alla försök på uppdateringar om den "senaste tiden". Jag menar, det händer hur mycket som helst på en vanlig vecka. Jag tror jag gör klokast i att bara glömma det. Om jag nu inte ska skriva en hel roman vill säga. ;-) Och det suget att skriva har jag inte just nu, som kanske har märkts. :-D

Nåja... Våren är i antågande, ifall det är någon som har missat det. Och som vanligt återvänder min ork som genom ett trollslag. När solens strålar börjar värma igen så är det som om jag väcks ur en vinterdvala. I detta nu skiner solen från en klarblå himmel, jag har dammsugit hela huset och är inne på min andra kopp kaffe för dagen. Och detta en morgon när jag varken ska jobba närmaste timmarna eller har min gullunge hos mig som är ack så morgonpigg, sommar som vinter. :-)

Nej, det är nog bäst att göra nåt produktivt av dagen... Men vem orkar? Undrar om ett besök på gymmet räknas som det?

Inga kommentarer: