torsdag 18 december 2008

Frukost för att orka!

Dagen idag börjar jag med en kopp kaffe, en tallrik med yoghurt, hallon, linfrön och kanel i massor i hopp om att dofterna och smakerna ska sätta igång en kemisk reaktion i min kropp som resulterar i ett överflöd av ork. Ork att vara en busig mamma timmarna innan vi ska åka till förskolan. Ork att ge allt när jag väl åker och tränar så resultaten börjar visa sig snart. Ork att skratta och le och vara social på jobbet. Ork att lyssna och finnas där när de i min närhet behöver prata...

Snart börjar det ljusna ute igen och jag ska försöka ta tillvara på varje gnutta av dagsljus som erbjuds, absorbera energi de få timmarna av dag som vi faktiskt har. Så det halkiga väglaget till trots tror jag att vi promenerar till förskolan idag. Och sedan får det bli en liten prommis innan jag stänger in mig på mitt "andra hem" för en lång, och förhoppningsvis givande, arbetsdag.

Inga kommentarer: