tisdag 9 december 2008

Vardagslyx en tisdag i december

-19,1 står termometern på idag. En riktigt varm och härlig tisdag med andra ord! Allt är ju relativt här uppe i norr, det kunde ju ha varit -32. ;-)

Klockan närmar sig 10. Vi har haft en riktig mysmorgon här hemma alla tre. Snacka om vardagslyx att vara lediga tillsammans så här en tisdag i december! Varför lediga då? Jo, snart ska jag, Mattias och Alvar bege oss in till stan en sväng och förhoppningsvis bli klara med de sista julklappsinköpen. Jag har inte den blekaste aning om vad vi ska handla, men det brukar ordna sig när man väl börjar. Till barnen är det väl svårast att inte handla upp hela affären! Sedan hoppas jag att vi får lite tid över så jag hinner titta på nåt snyggt plagg till julfesten på torsdag. Vad 17 ska man ha på sig???

Det känns som att dagen idag kan komma att bli fullspäckad... Jag tror minsann att det var hockey ikväll också och då brukar vi ju ha turen att få lite hockeyfrämmande! Men med tanke på allt som hänt i livet senaste tiden så tror jag att jag ska bege mig på jobbet på ett besök ikväll istället för att sjunka ner i soffan. Känns som om jag behövs där mer än här hemma i nuläget! Och efter det får det bli en härlig prommis i kylan. Så jag är pigg i kropp och själ i morgonbitti när vardagslivet tar vid igen.

Inga kommentarer: