söndag 28 december 2008

Nyårslöften? Förverkliga dem innan nyår!

Snart är året slut och som en kär vän till mig så fint påpekade i fredags (sisådär tio gånger tror jag): "Nästa år kan åtminstone inte bli värre...". Ska vi tro på det? Ja, det tycker jag! Och göra allt i vår makt att uppfylla den förhoppningen... Jag vet att jag redan har börjat så smått!

En timme på löparbandet var nummer ett på listan över saker jag verkligen borde göra, men som jag ständigt skjuter på framtiden. Men varför spara alla idéer för sitt "nya liv" som man har till efter nyår? Så idag tog jag tag i nästa sak på listan. En timmes simpass blev det idag. Och oj så skönt att forsa fram i vattnet! Jag får väl upprepa orden jag sa i våras: Det ska INTE dröja så här länge till nästa gång jag simmar!

Andra nyårslöften då? Nja, egentligen är det inte riktigt min stil med nyårslöften. Men det finns rätt många saker jag känner att jag borde lova mig själv inför kommande år. Löften, inte krav, som nyårslöften annars kan bli. Löften om att ta bättre hand om min underbara familj. Löften om att ta bättre hand om mig själv och börja älska mig själv lite mer. Löften om att göra 2009 till ett år som jag vill och kan minnas som ett bra år. Och, precis som min väninna sa, det kan ju knappast bli värre än det här året.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har en hemsk känsla av att nästa år kommer gå åt helvete, hoppas att ditt blir bättre ;)