tisdag 30 december 2008

Om mitt år...

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jo det gjorde jag. Många saker. Åka utomlands utan min son var en av sakerna. Hemska värld, vad nervös jag var, men det gick rätt bra för oss båda!

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag gav inga nyårslöften i fjol, men hade jag gjort det hade jag nog för en gångs skull levt upp till dem tror jag!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

En av mina bästa väninnor fick sitt första barn och en annan av mina vänner blev mamma för andra gången!


4. Dog någon som stod dig nära?

Jag har varit på en begravning i år. Min mormors syster. Som jag har gråtit. Bara tanken på att deras generation snart är borta får mina ögon att tåras...


5. Mest efterlängtade möte?

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknade min sambo och son efter en veckas kurs i Nacka...

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Ett lugn i tillvaron, en harmoni i livet, en säkerhet i mina val och total lycka i själen.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?

???


8. Bästa minnena ifrån sommaren 08?

Jag är glad att jag orkade vara ute och springa. Det är väldigt många år sedan det kändes så bra att bege sig ut på en joggingtur i den värmande sommarsolen... Är det ett bra minne???


9.Vad var din största framgång 2008?

Vad är framgång?

10. Största misslyckandet?

Att såra någon man älskar är ju aldrig lyckat...

11. Största misstaget?

Att tro på någon, lita på någon och fundera över någon som inte förtjänar en enda sekunds tanke...


12. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Jag har varit hopplöst pigg och kry hela året. ;-)

13. Bästa köpet?

Ingen aning? Jag har ju mitt lyckoschampo från Gliss som jag aldrig vill vara utan! Sedan har jag köpt ett Body Butter från en affär här i Älvsbyn - 3 gånger! Luktar som himmelriket och lugnar själen.


14. Träffat någon kändis?

Såg bland andra Sara Sommerfeldt på ett café när jag var i Stockholm.


15. Vad spenderade du mest pengar på?

Troligen på kläder, kroppslotioner och smink - SÅ VÄLDIGT INTE JAG!!!


16. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Jag tror att mitt inre ler och njuter varje gång jag verkligen känner att jag är en bra människa, en människa värd att älska, en människa värd allt...


17. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?

Nickelback är för evigt en del av mitt 2008...


18. Har någon du känner tagit körkort?

Inte i år väl...?


19. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Både och tror jag... Det har varit ett väldigt komplicerat år...


20. Vad önskar du att du gjort mer?

Vågat leva ordentligt och fullt ut.


21. Vad önskar du att du gjort mindre?

Sårat folk jag älskar...


22. Hur tillbringade du julen?

Med min familj och min sambos familj, med min underbara son som ständigt har stjärnglans i ögonen...


23. Blev du kär i år?

Jag förälskar mig mer och mer i min son för varje dag som går, räknas det?


24. Hur många one night stands?

Inga såklart!


25. Favoritprogram på TV?

Jag, som alltid ser mycket på tv, har väl på sin höjd lyckats genomleva Top Model i år... :-o


26. Bästa boken du läste i år?

Vem kan läsa böcker när ens inre pratar så fort ljuden runt omkring tar slut...? Ett par böcker läste jag dock utomlands, men ingen som lämnade nåt större avtryck.


27. Största musikaliska upptäckten?

Ojojoj! Jag har lyssnat på så mycket nytt i år.... Nickelback, Three Days Grace, Seether, Rise Against och 30 Seconds To Mars är några nya favoriter!


28. Något du önskade dig och fick?

Jag vet inte... Har önskat mycket detta år, och mycket har slagit in, medan mycket har gått så oerhört fel...

29. Något du önskade dig men inte fick?

Som ovan... Jag fick så mycket som jag ville ha, men vissa saker rann bara ut i sanden...


30. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?

Jag måste ärligen säga att jag inte minns min födelsedag. Kan jag och Alvar ha varit lediga och ätit palt kanske???


31. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Ärlighet... Från alla...


32. Hur skulle du beskriva din klädstil år 2008?

Jeans som bara hänger. ;-) Varför sitter inte jeansen som de ska längre? :-)


33. Vad fick dig att må bra?

Önskar jag kunde säga min familj eller mina vänner. Men mestadels av tiden? Ja, då var det träningen som var det enda som kunde få mig att må bättre...


34. Läskigaste upplevelse?
Ingen aning???


35. Äckligaste upplevelse?

När en arbetskollega trampade ihjäl en råtta med bara en sandal på foten - utan att ens märka det själv! :-o


36. Vad är du mest stolt över från 2008?

Min viktnedgång, helt klart!


37. När var du mest nervös?

Två veckor i somras var nervpirrande...


38. Där du tillbringat flest helger?

Usch vad hemskt, men det är nog på simhallen. :-o

39. Vad fick dig att må dåligt?

Att jag tyvärr sårade människor jag älskar...


40. Hur kommer nyårsafton spenderas?

Med underbara vänner i lugn och ro. Kanske lite sång och gitarrspel med. :-)


41. Vem saknar du?

Ingen i dagsläget. Alla jag älskar har jag hos mig hela tiden, dem slipper jag sakna. :-)


42. De bästa nya människorna du träffade?

Jag lärde känna Em på riktigt. Världens gulligaste tjej, måste vara ett släktdrag! ;-) Jag började om att jobba och lärde känna ALLA mina underbara arbetskamrater på riktigt! Tack för att ni finns!


43. Ditt mål för 2009?

Försöka leva det liv jag vill, det liv som är bäst för mig och ingen annan!


44. Vad längtar du till år 2009?

Har inga planer för 2009. Jag hoppas bara det blir ett år bättre än det här. Det kan ju (som jag skrivit förut) knappast bli värre...

1 kommentar:

Anonym sa...

Gör du det :) Desamma! Kram