onsdag 4 mars 2009

God morgon!

Jag smög upp ur sängen för ett litet tag sedan och passade på att göra mig klar medan min lillprins fortfarande sover. Nu sitter jag här och väntar på att kaffet ska bli klart medan jag ser ut i den klara morgonen på andra sidan fönstret. Temperaturen är -11 och jag tror att det kan bli en helt underbar dag idag. Jag tror bestämt det får bli en prommis till förskolan så även Alvar hinner få njuta lite av det härliga mars-vädret!

Mars... Vad snabbt tiden går egentligen. Trots allt. Jag tycker inte det var så länge sedan jag såg fram emot första advent och att få ta fram lite tomtar och pynta huset i rött. Och nu, nu är det ett nytt år med en ny vår i antågande. Ett nytt år som absolut MÅSTE bli bättre än förra året. Jag håller fast det vid min väninna sa i slutet av 2008: "Nästa år kan åtminstone inte bli värre". Jag hoppas och tror på det. För även om livet kanske inte ser likadant ut för evigt behöver det ju inte betyda att det blir sämre. Kanske inte att det blir bättre heller för den delen. Men det går åtminstone vidare. Och hur du lever livet och varje sekund under varje dag... Ja, det är helt upp till dig..

Inga kommentarer: