lördag 28 mars 2009

Vid ett vägskäl i livet...

Fröken A är hemma i helgen. Och som jag har längtat efter henne! Konstigt det där... Trots att vi sällan umgicks när hon bodde kvar i Älvsbyn så får jag sådana il ibland. När jag bara saknar henne... Men det är väl så med riktigt bra vänner? De kanske alltid finns där, trots att man inte står på samma plats i livet eller bor på samma plats i världen...

Alvar sover hos mormor och morfar ikväll. Och jag, jag dricker vin. Jag har badat badkar, gjort hårinpackning och fönat och lockat håret. Jag är sminkad och klädd och redo för en kväll med vännerna. Och det känns så himla skönt. Och det ger en liten glimt av det nya livet... Ett jobbigt val, en enorm omställning... Och jag kommer ångra mig. Jag vet det... Men det kanske inte är fel för den skull? Hur ska jag någonsin veta???

Jag står vid ett vägskäl i livet. Vägarna delar sig och jag har valt väg. Rätt väg? Det återstår att se? Fel väg? Det kan nog aldrig bli helt fel... Men jag måste välja. Och jag har valt... Rätt eller fel? Jag har ett helt liv på mig att få svaren...

1 kommentar:

camilla sa...

absolut rätt väg, det är din tid nu! =D