onsdag 18 mars 2009

Vackra värld

Solen strålar från en klart blå himmel även idag. Det känns som om världen har bestämt sig... Bestämt sig för att visa sig från sin allra bästa sida i ett försök att sprida lite ljus i allas våra liv. Det känns som om den har bestämt sig att vi är värda en vacker vår i år. Och när solens värmande strålar letar sig ner mot världen slappnar jag av och tinar sakta upp igen...

Det droppar från grannens tak. Sakta rinner dropparna nedför de glittrande istapparna för att tillslut darrande släppa taget och kasta sig ut i det okända. I skogen bakom huset hörs kvittrande fågelsång, ett tack till den glittrande solen, en kärleksförklaring till den annalkande våren.

Jag insuper den gryende dagen, tar djupa, lugnande andetag. Frisk, kylig morgonluft strömmar in i mina lungor och sprider trygghet och lugn inom mig. Tänk att vissa dofter kan betyda så mycket. Tänk att vissa dofter kan ha en så lugnande effekt att alla spänningar bara rinner av...

Hur kan jag ha haft en sådan tur? Turen att få födas, växa upp och leva på denna vackra plats. Turen att få se naturen förändras från månad till månad, se höst bli vinter och vinter bli vår. En vacker vårdag som denna tackar jag alla högre makter som finns för att jag får leva här, för att min son får växa upp här. För att vi har turen att få bo i ett litet hörn av världen där delar av himlen har ramlat ner...

Inga kommentarer: