måndag 23 mars 2009

Trötta...

Jag och min älskade lillkille har avnjutit en stilla middag bestående av räklåda, broccoli och fetaostsallad. Räkorna var verkligen ingen höjdare i Alvars ögon. Konstigt det där, han som tyckte det var jättegott med räkor för ett år sedan får rent av kväljningar nu. Men han kämpade på så bra med sin portion ändå!

Tröttheten har börjat smyga sig på. Alvar ligger just nu i sängen och äter sin välling efter sitt kvällsbad. Min längtan att få krypa ner i soffan under en filt med boken "Flickan som lekte med elden" är stor. Men jag tror det får bli en dusch först. En kall sådan tror jag är ett måste om jag ska piggna till åtminstone nämnvärt. För jag kan väl inte lägga mig och sova klockan åtta?

Dagen idag har varit allt annat än lugn och harmonisk. Men nu, tillslut, har både jag och Alvar hittat harmonin igen. Just nu är jag lugn. Jag är avslappnad och väldigt, väldigt trött. Och nånstans djupt inom mig känner jag en värme som sprider sig i hela kroppen. Jag tror minsann jag är lycklig...

Inga kommentarer: