lördag 21 mars 2009

Vaken?

Klockan är 05.20. Det är bara jag som är vaken och uppstigen än så länge. Det doftar Ajax och nykokat kaffe i köket. Huset är så stilla, så lugnt. Världen utanför fönstret likaså. Det håller sakta på att ljusna ute och det är alldeles stilla på vår gata. Underbart härligt med tystnaden, med lugnet... Är det så här att kliva upp tidigt en lördag i mars? Jag kanske borde göra det till en vana?

Igår kväll åt jag och min lill-prins tacos till middag. För honom var det tacopremiär. Och som han åt! Köttfärs och majs och gurka och chips... Däremot var det väldigt svårt att få honom att förstå att hela rätten hette tacos. Vet inte hur många gånger han frågade "VART tacos???" med mer och mer frustrerat tonläge. För han såg ju bara en massa grönsaker med chips och köttfärs. =) Men gott, det var det!

När A var lagd passade en lagomt trött mamma på att fredagsmysa i soffan ett tag framför "Så Ska Det Låta". Efter det blev det en snabbdusch och sedan stupade jag i säng. Det är kanske därför jag känner mig så pigg idag? Kan det verkligen vara möjligt att jag fått precis all den nattsömn jag behöver? Kan det vara möjligt att jag faktiskt är utvilad?

Nej, nu är det dags att gå och skölja ur hårtoningen tror jag. Det är alldeles säkert första gången i mitt liv som jag har tonat håret redan innan klockan är 6 på morgonen!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: